BMW tegevjuht Harald Krüger andis teada autotootja plaanist suurendada osalust elektriautode turul, kiirendada isesõitvate autode ehitamist ja finantseerida seda strateegiat luksusautode mudelivaliku laiendamisega.
Kümme aastat maailmas luksusautode turuliidri positsiooni hoidnud
BMW on jõudnud teelahkmele, kus ettevõte peab otsima uusi nišše, et mitte loovutada oma kohta taas Daimler AG-le.
Krüger kinnitas täna Münchenis, et vastukaaluks Mercedes-Benzi uuenevale mudelivalikule toob BMW lähiaastatel välja täissuuruses sportmaasturi X7 ning loob uusi versioone 7. seeria lukssedaanist.
Uus strateegia on kaheharuline ja näeb ette ka intensiivsemat tegevust tulevikuautode vallas. Ettevõte seab eesmärgiks hoida seejuures tulumaksueelne kasumimarginaal vähemalt 10% juures aastani 2020. Tänavuseks ennustatakse uut rekordilise käibe ja kasumiga aastat, kuid kasvuootused on mullusega võrreldes tagasihoidlikumad.
„BMW-l on tulevikus raske uutesse sektoritesse laieneda, olles nii palju aastaid liidrikohal olnud,“ kommenteeris Commerzbanki analüütik Sascha Gommel, kes soovitab investoritel BMW aktsiaid hoida.
BMW aktsia hind on täna keskpäevaks Frankfurdi
börsil kerkinud 3,5%.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.